آیا می‌توان پس از جراحی ایمپلنت دندانی، پروتز موقتی قرار داد؟

Campose1
بله، پس از جراحی ایمپلنت دندانی، می‌توان پروتز موقتی قرار داد. این پروتز موقت از جنس آکریلیک ساخته شده و به عنوان یک پروتز موقت برای دندان‌های ایمپلنتی استفاده می‌شود. این سپسری موقت به طور نرمال بر روی ایمپلنت‌های دندانی قرار می‌گیرد و در حالی که ایمپلنت‌ها با استخوان فک بیمار ادغام می‌شوند، به آرامی بر روی آنها قرار می‌گیرد

چه موادی برای ساخت پروتز موقتی ایمپلنت دندانی استفاده می‌شود؟

برای ساخت پروتز موقتی ایمپلنت دندانی از موادی نظیر آکریلیک استفاده می‌شود. این پروتز موقت به عنوان یک پروتز موقت برای دندان‌های ایمپلنتی استفاده می‌شود. برای ساخت پروتز دائمی ایمپلنت دندانی از موادی نظیر پرسلین و سرامیک استفاده می‌شود. پروتز دائمی ایمپلنت دندانی شامل تاج، بریج، دندان مصنوعی و روکش است.

آیا مواد استفاده شده در پروتز موقتی ایمپلنت دندانی باعث حساسیت می‌شوند؟

بله، ممکن است مواد استفاده شده در پروتز موقتی ایمپلنت دندانی باعث حساسیت شوند. این حساسیت ممکن است به دلیل عوامل مختلفی نظیر عفونت لثه، درد دندان نزدیک ایمپلنت، همجوشی استخوان ناموفق و غذا گیری بین ایمپلنت و دندانهای اطراف آن باشد. همچنین، در صورتی که بیمار به فلزات حساسیت داشته باشد، ممکن است به مواد استفاده شده در پروتز موقتی ایمپلنت دندانی حساس شود. برای جلوگیری از حساسیت، می‌توان از مواد مناسب با توجه به سابقه حساسیت بیمار استفاده کرد و با پزشک متخصص مشورت کرد

آیا رعایت تغذیه خاصی پس از قرار دادن پروتز موقتی ایمپلنت دندانی می‌تواند حساسیت را کاهش دهد؟

رعایت تغذیه خاصی پس از قرار دادن پروتز موقتی ایمپلنت دندانی می‌تواند حساسیت را کاهش دهد. در این راستا، رعایت موارد زیر می‌تواند مفید باشد:
  • در روزهای اول پس از جراحی، از خوردن غذاهای سفت و سخت خودداری کنید و به جای آن از غذاهای نرم و پوره‌ای استفاده کنید.
  • از مصرف غذاهای گرم و داغ خودداری کنید و به جای آن از غذاهای خنک و نرم استفاده کنید.
  • در صورتی که پس از جراحی درد و تورم دارید، می‌توانید از یخ‌گذاری محل جراحی برای کاهش تورم استفاده کنید.
  • در صورتی که به دنبال جراحی ایمپلنت دندانی، به مصرف داروهای ضد التهاب نیاز دارید، حتماً با پزشک خود مشورت کنید.
در کل، رعایت یک رژیم غذایی سالم و مناسب پس از جراحی ایمپلنت دندانی می‌تواند به بهبود سریع‌تر و کاهش حساسیت کمک کند