ایمپلنت دندان و بیماری قلبی

درمان از دست رفتگی دندان با استفاده از ایمپلنت، یک روش بسیار موثر و پرکاربرد است. این درمان نیازمند توجه به دستورالعمل ها و حساسیت های خاص خود است. در صورتی که می خواهید درباره امکان استفاده از ایمپلنت برای بیماران با بیماری قلبی و همچنین پاسخ به این سوال که آیا بیماران قلبی می توانند ایمپلنت داشته باشند یا خیر، امری که درباره آن علاقه مند هستید، با ما همراه شوید.

آیا امکان انجام ایمپلنت برای بیماران قلبی وجود دارد ؟

به منظور انجام ایمپلنت برای بیماران قلبی، بایستی اقدامات ویژه‌ای قبل و بعد از ایمپلنت دندان اتخاذ شود تا از هرگونه خطری جلوگیری شود. بهتر است قبل از انجام ایمپلنت، متخصص ایمپلنت با سابقه بیماری‌های شما آشنا شده و نیز با متخصص قلبی خود در مورد انجام ایمپلنت دندان مشورت کنید.

هزینه ایمپلنت دندان iresدر ایران

آیا ایمپلنت برای بیماران قلبی ضرر دارد ؟

انجام ایمپلنت دندان در موارد بیماران قلبی، می‌تواند خطر بروز برخی عوارض را افزایش دهد، بنابراین انجام ایمپلنت دندان برای این افراد نیاز به شرایط خاصی دارد. در صورتی که ایمپلنت دندان تحت نظارت متخصص ایمپلنت و قلب انجام شود، به فرد هیچ ضرری وارد نخواهد شد.

مراقبت های ایمپلنت برای بیماران قلبی

• مراجعه به یک متخصص با تجربه در زمینه ایمپلنت.

• برای مشاوره قبل از انجام درمان ایمپلنت، با متخصص قلب خود مشورت کنید.

• اطلاعات لازم در مورد بیماری های زمینه ای و داروهایی که مصرف میکنید را به متخصص ایمپلنت بدهید.

• قبل از استفاده از آنتی بیوتیک ها با متخصص ایمپلنت مشورت کنید.

• یک دز خاص بی حسی برای بیماران قلبی استفاده میشود.

• اگر از رقیق کننده ها استفاده میکنید، قبل از جراحی اطلاع دهید تا در صورت لزوم قطع شوند.

• به بهداشت دهان و دندان خود توجه کنید.

تاثیر بیماری قلبی بر روی نتایج کاشت ایمپلنت های دندانی

احتمالا اثرات بیماری قلبی روی موفقیت ایمپلنت های دندانی تأثیر ندارد و درمان نقضی ایجاد نخواهد کرد. با این حال، مراقبتهای ویژه لازم است در هنگام بیماری های قلبی، کاشت ایمپلنت انجام داده شود. در صورتی که عفونت در ناحیه ایمپلنت های دندانی روی دهد و با آنتی بیوتیک ها درمان نشود، سبب می شود که سریعاً ایمپلنت ها از استخوان فک جدا شوند. افرادی که بیماری قلبی دارند ممکن است با استفاده از چند داروی موثر بتوانند از تشکیل لخته خون جلوگیری کنند و همچنین ممکن است باعث ایجاد اختلالات در تاثیر داروهای تسکین دهنده و دیگر داروها شوند یا به کامل ممانعت کنند. داشتن اطلاعات کامل در مورد داروهای تجویز شده به بیمار و تأثیرات احتمالی آنها حیاتی است. توصیه می شود قبل از انجام کاشت ایمپلنت، با پزشک قلب و دندانپزشک خود بررسی های لازم را انجام دهید. ممکن است بیمار فراموش کند جزئیات حیاتی بیماری خود را به پزشک بیان کند اما باید داروهای مصرفی و عوامل تأثیر گذار بر بیماری را به دندانپزشک خود اطلاع دهد تا قبل از اقدام به هر کاری وضعیت سلامتی بیمار و تأثیر داروهای مصرفی بررسی شود.
قیمت ایمپلنت دندان اسنو برای بیماران قلبی

خطرات احتمالی ایمپلنت برای بیماری قلبی

تمامی اطلاعاتی که در ادامه ارائه خواهد شد، صرفا به منظور بالا بردن آگاهی شماست و در صورتی که تحت نظر متخصص با تجربه درمان شوید، هیچ تهدیدی برای شما وجود نخواهد داشت و می‌توانید با آرامش به درمان خود بپردازید.

عفونت اندوکاردیت

برای انجام عمل ایمپلنت دندان در استخوان فک، لازم است لثه بریده شده و یک سوراخ در استخوان ایجاد شود. این بریدگی ممکن است باعث خونریزی شود و برای مدتی پس از جراحی ادامه داشته باشد. این خونریزی می تواند احتمال ورود عفونت باکتریایی به خون را افزایش داده و در نهایت منجر به ابتلا به اندوکاردیت شود.

اندوکاردیت یک نوع عفونت باکتریایی است که می تواند به قلب منتقل شود و در افراد با بیماری قلبی جدی، خطرناک تر شود.

اما به خاطر داشته باشید که با استفاده از خدمات یک تخصصی ایمپلنت و متخصصان قلب، می توان روش هایی مانند مصرف آنتی بیوتیک را پیشنهاد داد تا ریسک عفونت به حداقل رسیده و در صورت عدم امکان استفاده از آنتی بیوتیک، تخصصی قلب می تواند راهکارهای دیگری را برای مدیریت این موضوع به شما ارائه دهد.

عوارض بی حسی ایمپلنت برای قلب

استفاده از اپی نفرین در ترکیبات بی حسی ها برای انقباض رگ ها معمول است. در صورت استفاده نادرست این ماده ممکن است برای بیماران قلبی ریسک های جدی ایجاد کند. به همین دلیل، درمانگران به دوزهای خاصی از بی حسی برای بیماران قلبی روی می آورند تا ریسک جراحی به حداقل برسد.

ایجاد خطر با قطع داروی رقیق کننده

اگر انواع داروهای رقیق کننده را مصرف می کنید، باید به متخصص ایمپلنت اطلاع دهید و در صورت نیاز به قطع مصرف آن دارو، با متخصص قلب خود مشورت کنید. امروزه روش های خاصی برای ایمپلنت وجود دارد که بدون نیاز به قطع داروی رقیق کننده، می توان جراحی را انجام داد.

عوارض ایمپلت برای بیماری قلبی

بیماران قلبی چگونه می توانند کاشت ایمپلنت موفقی داشته باشند؟

حفظ سلامت در مناطق کاشت بسیار حائز اهمیت است و عموما پزشکان قبل از درمان عفونت ها، اجازه میدهند که فرآیند کاشت ایمپلنت را آغاز نکنند تا عفونت به طور کامل رفع شود.

انتخاب یک ایمپلنت با کیفیت بالا برای تضمین درمان و سلامتی بسیار ضروری است. به عنوان مثال، یک نوع ایمپلنت وجود دارد که دارای یک کولار زیرکونیا است که به عنوان یک لایه ضد باکتری برای کم کردن خطر عفونت عمل می کند. در واقع، سطح زیرکونیا نشان می دهد که در مقایسه با تیتانیوم، باکتری ها کمتر سازگاری دارند. این مورد می تواند به حفاظت از استخوان، بافت نرم و لثه در برابر التهاب بیماری کمک کند و به جا آوردن بافت نرم را برای بهبود ایمپلنت فراهم کند. دوره بهبودی باید به گونه ای باشد که رشد بافت لثه تا حدی شبیه به رشد طبیعی دندان و لثه باشد.

با دقت انتخاب بیماران و داشتن اطلاعات کامل در مورد وضعیت سلامتی و خطرات احتمالی، ایمپلنت دندانی یک روش قابل اجرا برای بیمارانی است که دندان های خود را از دست داده اند. بیماری قلبی عروقی الزاما باعث نمی شود که بیماران نتوانند از مزایا و روش درمانی ایمپلنت دندانی استفاده کنند. با مشاوره با پزشک قلب و جراح دندانپزشک و همچنین انجام مراقبت های لازم، بیماران می توانند یک عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان با کیفیت بالا و عالی داشته باشند و سلامت و زیبایی را به دهان و دندان های خود بازگردانند.